lagu rindu

Selama aku mencari. Selama aku menanti. Bayang-bayangmu dibatas senja. Matahari membakar rinduku. Ku melayang terbang tinggi

Bersama mega-mega. Menembus dinding waktu. Ku terbaring dan pejamkan mata
Dalam hati kupangil namamu. Semoga saja kau dengar dan merasakan

Getaran dihatiku. Yang lama haus akan belaianmu. Seperti saat dulu
Saat pertama kau dekap dan kau kecup bibir ini. Dan kau bisikan kata-kata. ku cinta padamu
Peluhku berjatuhan. Menikmati sentuhan. Perasaan yang teramat dalam. Telah kau bawa segala yang ku punya. Segala yang ku punya

[agnesmonica-rindu]

 

Entah rindu kepada siapa. aku juga tidak tau.

aku sedang rindu. Rindu padamu. rindu saat-saat bersamamu. rindu pada gelak tawa yang kita bunyikan bersama. rindu pada pertengkaran kita.

aku rindu pada mie ayam CakNdut, aku rindu mie ayam di PakHar,aku rindu es teh yang kita minum segelas berdua. aku rindu alun2 karanganyar di malam itu. aku rindu cilok yang pedas asin itu.aku rindu aku rindu aku rindu,  rindu bersamamu..

aku rindu burjo di monumen pers. aku rindu sambal pedas di SS, aku rindu hik pak No, aku rindu nasi liwet yang kau belikan hampir tengah malam, aku rindu hik pak kumis, aku rindu WS,  aku rindu masmbong, aku rindu aku rindu aku rindu, rindu bersamamu..

aku rindu nasigoreng yang kita makan sepiring berdua, aku rindu rujak es krim yang kita beli di pinggir jalan, aku rindu mister burger, aku rindu mie omelet di pinggir kali itu, aku rindu mie rebus yang kau masakkan untukku, aku rindu aku rindu aku rindu, rindu bersamamu..

ah, rindu ini tabu. tapi aku sungguh benar2 rindu.

Leave a Reply

